BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 23, 2008

Dok tenangkan fikiran yang berserabut..

Salam pembaca semua..petang tadi dah tak tahan nak melawan kesepian( CEWAH!!) bgtau semua,sapa nak ikut g Tanjung Kepah?he..he..mak&adik pompuan jer yg sudi nak temankan..so capai kunci keta trus g ke Tanjung Kepah..10 minit jer dari umah jue...tempat nie dulunyer banyak kepah..tapi skang nie dah xdak dah..persisiran pantai kt sini pon dah semakin terhakis oleh ombak2 yang sentiasa mengganas....nak wat camner,'dia' pon mengalami proses globalisasi mengirus arus semasa....wah.!best gak kt sini..walaupun xbleh mandi,tapi o.k lar..pantai nie tempat nelayan mencari rezeki sesuap nasi..kicauan burung menggamit suasana...angin menghempaskan tiupan kemuka.....terasa segar apabila bleh menghirup udara segar disamping menjejakkan kaki diatas permaidani pasir kurniaan tuhan ini...jue rasa segar kembali...lupakan sebentar apa yang serabutkan pemikiran...bukan untuk lari dari kenyataan,tapi sekadar untuk memberi nafas kepada pemikiran yang sedang berdebat dengan hati...tapi alhamdulillah segalanya dapat dineutralkan dengan bantuan iman...alhamdulillah..semua manusia dikurniakan dengan ujian&masalah..takdak ujian &masalah apalah ertinya kehidupan..tak mungkin manusia menjadi kreatif tanpa hadirnya masalah..tul tak?hidup ini untuk kita laluinya dengan penuh kegembiraan..kalau tak akan rugi...anggap segalanya adalah satu peluang untuk kita meningkatkan diri menjadi lebih baik dari sebelumnya..thanks Allah..kerana mengujiku...sesungguhnya aku amat bertuah kerana terpilih untuk semua ini..InsyaAllah aku akan berhadapan dengan apa juga dugaan yang mendatang..jgn lupakan sejarah walaupun ianya sudah berlalu,kaji dan pelajarilah apa yang telah berlaku...sesungguhnya sejarah pasti akan berulang..untuk itu sentiasalah kita mengkaji apa yang terjadi dan pastikan tidak akan berulang kesilapan yang sama...melihat perkara yang lalu untuk memperbaiki hari esok...HARGAILAH MEREKA YANG BERADA DISEKELILING ANDA...YANG MENCURAHKAN KASIH SAYANG BUAT ANDA...KERANA APABILA SUATU HARI MEREKA TIADA LAGI DISISI BARULAH ANDA AKAN SEDAR BETAPA PENTINGNYA MEREKA BUAT KITA....WALLAHUA'LAM..
Mak jue & adik..sempat lagi mencari siput2 yang boleh dimakan...kitaorang kt sini panggil remis..mesti korang tak pernah makankan..??..he..he..

dok posing..walaupun hati dok gelisah..tak kesah ler..janji posing dkt ngan sampan...

posing ala2 taknak tgk kamera ler.he..he..

dok landing..ops nasib baik tak jatuh!!

menunjukkan skill blh panjat!!he..he...pokok tumbang bleh ler!!



dok rileks sat...menghirup udara yang segar...



pokok yang ala2 hidup segan mati x mau!!..tapi mendamaikan..




best dapat sentuh pasir!!

memendam 1001 masalah didalam jiwa!!ha..ha..fikir masa depan negara!!



sempat melakar hasil seni diatas butiran pasir dipantai...
p/s: terima kasih yang tak terhingga kepada guru sejarahku, Cikgu NoorIzzuddin yang telah mengajar subjek sejarah dengan penuh dedikasi..walau dulu pernah ku nyatakan padanya,jue paling tak suka subjek sejarah!!sampaikan terkeluar kata2 dr cikgu izzuddin kepadaku ,'jue,kalau dah tak suka nak wat camner,ingat tuk SPM pun jadilah!!he..he..tak baik tul jue yer..Tapi cikgu Izzuddin bleh berbangga sekarang kerana sekarang jue amat menghargai sejarah...ia membuatkan jue kuat..alhamdulillah apa yang cikgu sampaikan masih melekat diingatan jue..TERIMA KASIH CIKGU IZZUDDIN....sejarah pasti akan berulang..







6 comments:

azza_irah said...

jue...
seronok nya dapat memijak pasir pantai kan...
hilang resah di hati dengan melihat indahnya alam...moga jue tenang2 selalu..


suka tengok posing sakan..hikss..

taK$uB II said...

udara macam xsegaq ja kat situ....

Tirana said...

Betul tu..Kak Tirana setuju dengan Jue..Bukan kita nak lari dari masalah tapi bertenang sekejap agar dapat menggunakan fikiran secara rasional selepas itu untuk berfikir.. Kak Tirana harap Jue dah dapat ketenangan dan dah boleh berfikir secara rasional ye..InsyaAllah segala yang menyerabutkan fikiran akan berlalu jua.

en_me said...

ammvoiii posing posing adek jaz manes ittewwww..

mountdweller said...

Salam jue,

Waaah seronoknyer.... memang laut, desiran angin dan kicauan burung boleh mendamaikan.

Allah ciptakan segala-galanya untuk kita. Cuma tinggal lagi bersyukur atau pun tidak. Dugaan, cabaran juga mengajar kita jadi lebih dewasa.

Miss Jaz said...

salam azza..tu la..memang sronok..at least rasa best jap utk tenangkan fikiran...thanks azza..

Taksub II,mai la datang kat sini..try la udara kat sini segar ke tak..he..he..thanks lawat blog nie..

to kak tirana,tu la..kita memang tak leh lari dari masalah,rehat sebentar utk menjadikan pemikiran ni lebih neutral dan boleh membuat keputusan yang adil bagi semua pihak..thanks atas doa tue..hope doa tue dimakbulkan Allah..Amin..

en_me, he..he..sesekali gitew!!sihat ker?mai la datan tjg kepah nie...kan slalu dtg perak..

uncle!!!suka baca apa yg uncle tulis..semuanya memotivasikan..thanks..hope jue akan sentiasa bersyukur..amin..