BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 20, 2008

ULAR???

Salam buat pembaca blog sekalian!!
daddy cool tanyer apa citer ttg ular ptg tadi..so nak citer masa p rumah terbuka kat umah penolong kanan kami,Pn.zuriah,tetiba tetamu yang tak diundang hadir sama-sama merai kemeriahan rumah terbuka tu..mula-mula abah jue nampak ekor sang ular ni..dia ingatkan lengkaran akar pokok.almaklumlah,umah pn.zuriah nie byk pokok-2 hijau..then bila jue tgk....rupa-rupanyer sang ular berwarna hijau+berbelang oren ditengah-tengah badan nyer...Apa lagi yang pompuan siap jerit-jerit la skit.( skit jer...biasalah kita pompuan,bukan apa terkejut).suami pm.zuriah dgn gagahnyer p la nak halau ular tu..tapi ular tu degil giler..pastu reramai ler kuar dan cuba untuk menghalau ular tu..diaorang tak nak bunuh ular tu..just nak halau jer..tapi ular tu still masuk balik dalam pagar umah pn.zuriah.Apa lagi,Aben husband awek makmal dgn beraninyer menghenyak-henyakkan ular tue...then matilah ular tue..habis citer..so,daddy cool pueh hati?
punyerlah ramai yang datang..ingat nak tolong rupernyer tolong tgk jer!!hee...heee..hee...jgn mare aaa!!
mana plak la hang menyorok ni sang ular??? cikgu megat(suami pn.zuriah)sedang mencari ular dicelah-celah rimbunan pokok yang memang rimbun..
So kepada ular-ular diluar sana,jgn lah asyik membelit orang lain,satu hari anda juga akan dibelit dan yang lebih buruk lagi mungkin akan dibunuh dengan dasyat...-ada gak manusia yang sama tarafnyer ngan ular,malahan lebih teruk lagi....renung-renungkan...wallahua'lam..-

5 comments:

Cikgu Blog said...

Oh! Kejamnya Aben....tak kusangka! Mak tak sangka aben sekejam itu nyah...!

mountdweller said...

Ular ni ada dua jenis. satu memang betul-betul ular dan yang satu lagi tu ular jadian.

kalau ular jadian ni, matanya akan berkelip.

JINGGO said...

ayat yg hujung tu menarik - memang ada manusia yg macam ular - membelit - kesian ular : semuga kita bukan sebahagian daripada ular2 ( org berperangai ular )tu....

me, myself, cici and titi said...

ada maksud tersirat rupenya .... hehehehe jom tukar2 link ms jaz

man_helang said...

ko blaja la ilmu seruling ula...gerenti 'dia' dtg menyembah...mana nak blaja...aku tak tau la plak...ha ha ha