BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 22, 2009

Harap-harap jgn la banjir lagi....


nie umah yang tak bertambak,dah masuk air dah!!
kawasan jalan dah ditenggelami air.

jalan utama keluar...

parit pon dah penuh sesangat..kalau kering,memang dalam giler parit nie...
Salam semua, jue harap2 tak banjir la lagi untuk kali ke2 ni....he..he....jue nie keluar g skolah kul6.15pg....so pagi tadi still ujan dari mlm semalam...so tgk parit dah penuh..dalam hati berbisik,skit lagi berhentiler ujan...tapi tgk parit besar dah penuh bebenor....rasanyer surut kot petang nanti..so balik sekolah petang tadi trus gi bandar sitiawan nak settlekan bil-bil apa yg patut...so tak balik ler rumah lagi....dah shopping skit, nak balik,tetiba teringat nak call abah kat umah nak tanya ada tak orang anta peti ais yg direpair tu...tup tup abah cakap jgn balik umah!!!jue pon gabra la pasal apa abah tak kasi balik umah..rupa2nyer abah pon tergabra,nak cakap jgn bawak masuk keta sampai kat umah,tercakap jgn balik umah..he..he.wat suspen jer!!!suh tinggal jer keta kat tepi jalan besar rupernyer!!!COOOZZZZ air DAH NAIK...!!!dah tinggalkan keta kat jln besar,call abah mintak tolong ambik pakai motor kat tepi jln...kalau nak jln kaki kedalam tu mau jugak ler 20minit...(teringat masa banjir dulu,nak redah air dari rumah nak kejalan besar ambik masa 45 minit gak!!yelah bukan senang nak meredah air yg dlam..seolah2 meredah lautan..)he...he...so sempat gak ler snap beberapa keping gambar buat tatapan semua..bagi rumah yg tak bertambak ada yg air dah masuk umah..tapi alhamdulillah umah jue tak apa2 lagi la..cuma parit kat depan umah dah melimpah gak ler air nyer...so,doa2kanlah yer,supaya air makin surut...esok kena bangun awal sebab nak keluar ke jalan besar tu!!!hu..hu...

4 comments:

noraini said...

Hai di Lekir belebih ayo... di kg gajah ari ni tak do ayo....dunia, dunia.

ONE ZABA said...

musim angkat kain la tu jue... elok-elok lintah naik ke betis.

en_me said...

cakap jer takut pacut airr tewww.. ehehe

en_me said...

*pacat air