BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 29, 2009

AKU PASRAH....


Salam buat semua yang jue kasihi.....


( PETIKAN DARI BLOG SYAM-MYWAY)

"BILA DOAMU CEPAT DIMAKBULKAN, MAKA DIA MENYAYANGI KAMU,

BILA DIA LAMBAT MEMAKBULKAN DOAMU, BERMAKNA DIA INGIN MENGUJIMU,
NAMUN BILA DIA TIDAK MEMAKBULKA DOA KAMU, DIA MERANCANG SESUATU YANG LEBIH BAIK BUAT KAMU,
MAKA SENTIASALAH BERSANGKA BAIK,DALAM APA JUGA KEADAAN KERANA KASIH SAYANGNYA MENDAHULUI KEMAKMURANNYA..."

Jue amat tersentuh dengan kata2 yg tertulis di blog syam .....tetiba nak copy..jgn mare ek bro.syam...Sekadar buat peringatan dan pedoman disamping motivasi dalaman yg jue perlukan...kadang-kadang kita akan terasa jatuh hanya dengan sedikit gangguan...terasa lemah...tak bersemangat...tapi kita tidak sedar sebenarnya tuhan ingin menguji kita....selagi kita hidup dimuka bumi ini,selagi itulah kita akan didatangi pelbagai cubaan dan rintangan...Allah sudah tetapkan yg terbaik buat kita semua...maka bersyukurlah dengan apa jua keadaan yg kita telah,sedang dan akan hadapi...insyaAllah kita mampu lakukan dan menjadi insan yg amat berterima kasih terhadap penciptanya....amin...

7 comments:

mountdweller said...

Salam anakanda Jue.

Bukankah kita telah lafaskan paling kurang lima kali sehari yang segala urusan kita serahkan kepadaNya. "Sesungguhnya solatku, hidupku dan matiku lillahi ta'ala (kepada Allah)"

NoRT said...

ayat2 yg menikam kalbu...

kueh bakar said...

hidup adalah ujian...

HABIHA69 said...

CikguJU...kita mesti rasa bersyukur kerana diuji oleh-Nya melalui cobaan dan rintangan....amat beruntunglah orang yang selalu diuji oleh Allah dengan cobaan dan rintangan ...kerana itulah antara tanda-tanda Allah Sayangkannya dan mahu melihat darjat iman dan taqwa manusia itu bertambah...Kalau tidak ada ujian (cobaan dan rintangan) maka kita tidak akan ke mana..iman kita pula tiada peningkatannya....

arsaili said...

salam kenal...semoga kita semua melalui hari2 yang mendatang dengan penuh ketabahan di bawah lembayung rahmat ALLAH

gadiskecil said...

kak.. bila terbaca en3 nie buat adk berfikir.. kenapa lah berat sggh dugaan yg adk hadapi..

Miss Jaz said...

salam uncle..sememangnya betul tu...tepat sekali...terima kasih..

mr.Nort:
menikan ek?tembus ker kalbu tu?he..he..jgn mare ...gurau jer...

kuehbakar:
of course!!!hidup ini memang penuh ujian dan dugaan...so sama2lah kita menghadapinyer....

mr.Habiha,
sememangnya komen u jue tunggu2..tu la...memang tuhan sentiasa sayangkan jue..he..he...tu sebab DIA sering menguji jue...alhamdulillah...

Arsaili:
salam kenal...thanks coz sudi lawat blog yg tak seberapa ni...semoga kita sama2 dibawah lindungannyer...

Adik,sigadis kecil:
bnaka kata mr.habiha,org yg selalu diuji adalah seorang yg bertuah..coz selalu disayangi oleh Allah..jgn cakap camtu ek...akak kan ada,ceritala kat akak..kita bleh kongsi..akak sedia mendengar..